Douglas Hedin

Det här är min blogg om skidåkning, träning och lite annat som händer i mitt liv!

Sella Nevea

Kategori: Allmänt

var ett tag sen igen som jag skrev här, blev lite som att luften gick ur en då jag kom ner hit till Sella Nevea. Kom hit i onsdags, och skulle ha tränat lite på torsdagen för att sedan tävla SG och SC på fredag och lördag. Men fick reda på torsdagens träning att båda tävlingarna blev inställda på grund av varmt väder och regn. Så nu har vi tränat i tre dagar, i regn och tråkigt väder, mellan 5-10 plusgrader varje dag och ganska dåligt underlag. Så jag har tagit några bilder för att visa hur det ser ut med regn och saltsäckar överallt :)

Så i morgon så blir det sista träningsdagen innan vi packar ihop för att åka vidare till Kranjska Gora, för EC-slalom (jag kör inte), på måndag. Sen bär det av till Sochi, Ryssland för mig :) EC-final i DH, SG och GS, så det blir spännande att se om de kan göra något åt vädrets makter där borta. Det har varit väldans varmt där i nån vecka, och nu verkar det snöa?! Så får se vad som händer!

Aja, håll till godo med lite bilder, så ska jag försöka skriva av mig med lite tätare intervaller framöver!

//Douglas

Kommentarer


Kommentera inlägget här: