Douglas Hedin

Det här är min blogg om skidåkning, träning och lite annat som händer i mitt liv!

Bättre

Kategori: Allmänt

Ska väl inte säga att jag är helt nöjd med SG-åket idag, hade någon miss där det var lite viktigt att inte missa, men blev delad 4:a ändå! Gjorde nog en liten punktförbättring också.
Slalomen gick bättre än igår, finns fortfarande saker att förbättra men det är bara september än :) Så tid finns!
Slutade 3:a på supercombin så det är jag nöjd med!
En lite tråkig sak var att Degen kraschade i Super-G banan och gjorde illa ljumsken och foten, vet inte riktigt hur det ligger till med han nu, har inte kommit hem från röntgen än så vi får väl reda på det senare ikväll eller imorn.
Annars var det ännu en riktigt fin dag, jag, Per och Öhagen drog till gymmet efter lunchen och körde lite styrka. Friskade upp kroppen lite...
Imorn är det slalom, blev ändrat från GS till SL för det ska blåsa en massa. Så har vi otur så blir det inställt, men hoppas på att vädergubbarna har fel så det blir tävling.
Kan väl säga att jag börjar längta hem lite, lite för att inte behöva kliva upp kl 5 varje dag, men också för att man har varit borta rätt så länge, så hemlängtan har jag!

Ser att sängen är väldigt tom utan mig i den, så ska kryoa ner där nu!
//Douglas

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Grattis Douglas! Kram mamma

    2011-09-07 | 12:31:49

Kommentera inlägget här: