Douglas Hedin

Det här är min blogg om skidåkning, träning och lite annat som händer i mitt liv!

Första genomåket

Kategori: Allmänt

Första genomåket gjort här i Beaver Creek. Har sett lite film från tävlingen härifrån från förra året, och tyckte inte att backen såg så väldigt brant ut där det skulle vara brant. Men på besiktningen, när man kom till branten, så var det faktiskt brant. En stund i alla fall, sen blev det bara brant som i lundsrappet i Åre ungefär.
Det var en annan sak när man åkte, kändes inte lika brant, så det var skönt. Gick rätt så bra också för att vara första åket i den här backen, så jag är nöjd med dagen. Ska bara försöka strama upp linjen lite så det går lite snabbare i morgon, kan jag hoppas på.

Det var riktigt fint väder här idag, sol och ganska varmt, men minusgrader. Så man kan väl säga varma minusgrader!?
Jag var lite trött efter besiktningen, så jag satte mig i en stol ute i solen och somnade ganska tvärt. Sov nog i 20-25 min, väldans skönt.
Blev inga bilder idag, ska försöka få till några under veckan.
Ny dag i morgon och ett till åk i banan!
//Douglas

Kommentarer

  • Sören Ekspong säger:

    F-n va bra du åkt i 2 dgr nu. Lycka till på fredag.

    2012-11-28 | 20:26:13
  • patrik sollander säger:

    tala inte om för mor din hur brant det är .Jag tyckte det var skitbrant och hårt som fan men jag körde puderlagg när jag var där i fjol

    2012-11-28 | 22:25:08
  • Eva ÖFS Kansli säger:

    Oj oj oj Douglas... om du visste vad jag håller tummarna för dig. Lycka till och håll kvar känslan så kommer det att gå bra. Kramar från mig. Eva

    2012-11-29 | 09:55:53

Kommentera inlägget här: