Douglas Hedin

Det här är min blogg om skidåkning, träning och lite annat som händer i mitt liv!

Lake Louise

Kategori: Allmänt

Kom fram till Lake Louise för några dagar sedan. Rätt så dåligt internet här också, så det blir lite dålig uppdatering då.
Tävlingarna i Copper Mountain gick helt ok, ville lite mer, men det får man försöka ta på NorAm-tävlingarna som börjar där runt den 3-4 dec!
Jag har iaf tagit mitt första genomåk här i Lake Louise, kom ner och överlevde! Nejdå, backen är inte så tuff här, så det är ett ganska lätt störtlopp, men är svårt att åka snabbt ändå. Får ta det ett steg i taget, har inga förväntnignar på mig att jag ska vara bra placerad efter de här tävlignarna i Kanada och USA.
Var rätt så kasst väder idag, eller inte för de 7-8 försa åkarna, de hade sol, men sen blev det mulet, och efter det kom snön, så de 15-20 sista åkarna hade ordentligt snöfall, jag klarade mig precis undan det, men såg inte så mycket i backen ändå för att det var flatljus. Men är ganska nöjd med åkningen idag ändå :)
Skänger ut några bilder från Copper Mountain och från Lake Louise.
Här i Kanada så bor vi på ett rätt så stort hotell, fick inte med hela på någon bild, men riktigt stort är det iaf!
//Douglas

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Härliga dagar på jobbet!
    Kör så det ryker!

    2012-11-22 | 11:58:41
  • Tomas säger:

    Hej!

    hoppas allt är ok och som pappa säger kör så det ryker!!
    Vi önskar dig lycka till!!

    //T Lindholm

    2012-11-23 | 21:54:43
  • Ann-Sofie Berglund säger:

    Hej Douglas!
    Vi håller tummarna för dig i helgen. Lycka till!
    Ann-Sofie, Magnus,Patrik, Martin och Anders i Sthlm.

    2012-11-24 | 11:32:38
  • Sören Ekspong säger:

    Jag kommer att följa din blogg och dina tävlingar noggrant i vinter. Håller tummarna. Kul med alla bilder du lägger ut. // Sören Ekspong

    2012-11-24 | 16:01:01
  • Maria Johansson säger:

    Kör fort!
    Du e bra det vet du.
    //Hälsningar från världens bästa faster.

    2012-11-24 | 18:37:28

Kommentera inlägget här: