Douglas Hedin

Det här är min blogg om skidåkning, träning och lite annat som händer i mitt liv!

Sarntal

Kategori: Allmänt

Nu är vi i Sarnatl, Italien. Förra veckan spenderades i Val D´Isiérre, utan internet och boende i en skokartong (känslan av det). Där körde vi en EC-DH, en EC-SG och en FIS-SG. Börjar ju faktiskt gå bättre och bättre med farten nu, resultatmässigt alltså, så det är skönt :) Tog lite poäng i störtlopp och super-g, så nu är jag inne topp 15 på störtlopp, men inte på SG, men kanske kommer!? Kommer inte ihåg om jag har skrivit om Världscupen i Wengen, men det kan sammanfattas med roligt och att man blev rätt så trött i benen efter lite mer än 2 min och 35 sek åkning. Det roligaste var väl att man fick åka ganska snabbt! Minns jag helt rätt så kom jag upp i 157,2 km/h på ett ställe, är inte helt säker på att det var 157,2, men precis över 157 km/h var det iaf :) Så nu är vi i Sarntal och ska träna i morgon, genomåk störtlopp är det, så hoppas på lite bättre väder så vi inte blåser bort som idag. Nu hoppar jag lite snabbt mellan händelserna här, men jag fick reda på, strax före kl 13 idag, att jag ska få köra VM i Schladming! :) Så det ska bli sjukt roligt! Kanske inte låter så eller ser ut som det på mig just nu, men det ska bli riktigt roligt! Störtlopp, super-g (och Kombination tror jag att det blir)
Så just nu är livet väldigt bra!
//Douglas
 

Kommentarer

  • Eva Mattsson säger:

    Grattis Douglas till VM uttagningen!
    Vad duktig du är! Jag vet att du ska köra fort... men det låter livsfarligt! Håll balansen!
    Kram

    2013-01-28 | 23:39:51
  • Christer Paulsson säger:

    Hej Dogge!

    Vilken utveckling du haft i år, plötsligt står ett VM framför dörren, grymt jobbat av dig!

    Du är en cooool kille!

    2013-02-03 | 21:17:52
  • Erling Dolenius säger:

    Grattis till uttagningen och på födelsedagen

    2013-02-05 | 22:17:56

Kommentera inlägget här: